Bijna laatste blog Peru

5 augustus 2015 - Punta Sal, Peru

Hallo lezers,

Gisteren om 15 uur the hotel Smiling Crab aangekomen. Prachtige locatie, hartstikke leuk hotel met super uitzicht. Onderweg veel ja-knikkers gezien, en riet om bio ethanol te maken. De hele weg was het prachtig weer, geen wolkje aan de lucht. Helaas verdween de zon achter een wolkendeken zodra we aankwamen. Het hotel is tegen een heuvel aangebouwd en onze kamers zitten helemaal boven. Hier worden we iedere keer beloond met een prachtig uitzicht. Ondanks of misschien wel dankzij de wolken wel genoten van een prachtige zonsondergang, vanuit ons terras te zien.

De kamer van de kinderen heeft een stapelbed, een extra bed dat ze als bank gebruiken en een eigen badkamer. De kamer is bereikbaar via het terras, gekke indeling maar toch ook wel fijn. Zo hebben de grote mensen wat meer privacy, of kunnen met een pisco sour of een glasje wijn uit Ica op het terras zitten terwijl Noortje en Kieran slapen (hopelijk ;-).

Vanochtend na het ontbijt met witte broodjes en jam en verse fruitsappen zijn we lekker op het strand gaan spelen of liggen (rara, wie deed wat?). De wolken waren verdwenen. Het was super op het strand, er staat een continue windje. Dus ondanks de 28 graden voelt het aan als 25. Ons hotelletje heeft ook een zwembadje dus na het strand lekker even zwemmen. De zee is prima qua temperatuur maar heeft een flinke stroming. De kinderen kunnen de zee niet in zonder ons. En ook wij kunnen niet ver. Door de wind zijn er ook iets verderop flinke golven. En de stroming is zelfs voor ons te sterk. Na het zwembad is het tijd voor lunch. Ons hotelletje is de laatste van het dorp dus we lopen zo'n 800 meter voor het restaurant. We eten super, pasta met witte saus en ham of zeevruchten of een heerlijke tonijnsteak. Helaas om 15 uur weer de komst van wolken, wel iets minder dik dan gisteren. Eigenlijk ook wel fijn die wolken, voor vandaag hebben we genoeg zon gezien. Met de wolken komen ook de reuzen zwaluwen die soms vlak voor je neus vliegen. Ik zet straks een foto hiervan online, natuurlijk niet als ze vlakbij zijn want dan gaan ze te snel voor een foto.

Straks (of een dezer dagen) nog 1 blog, met de kennis van Noortje over de Inca's. Deze dagen gaan we chillen en chillen. Strand, zee, zwembad, eten, lezen, slapen zijn de enige dingen die we gaan doen. Op 8 augustus gaan we terug naar Lima, en slapen daar een nachtje. 9 Augustus vliegen we 's nachts terug naar Nederland waar we rond 15.30 uur aankomen.

Hr

1. Martin:
    5 augustus 2015
    Harstikke leuk . Volgens mij hebben jullie de vakantie van je leven gehad. Ben benieuwd naar de verhalen na terugkomst.happy landing
    Paps
  2. Doki:
    6 augustus 2015
    Heerlijk zeg! Geniet er nog lekker van! Goede reis naar huis......
  3. (O)ma Henny:
    6 augustus 2015
    Chill ze lekker! Jullie zullen de rust wel nodig hebben! Xxxu